Jaaroverzicht deel 1/4

Een jaaroverzicht over 2020. Dat kan toch alleen maar ellende zijn? Nou, eerlijk gezegd dacht ik dat ook toen ik hieraan begon. Iedereen noemt 2020 tenslotte een dramajaar.
Maar eerlijk gezegd bevat 2020 niet alleen maar drama en kan ik ook echt de mooie kanten van dit extreem bijzondere jaar benoemen. En door deze zinnen te tikken, heb ik het mezelf op mijn hals gehaald dat ik dus eigenlijk in een hele positieve flow moet gaan zitten typen.

Nee, 2020 was niet alleen maar Haha, hihi en wat een feest. Ik heb besloten om het jaaroverzicht van 2020 op te delen in 4 delen om zo ook voor mezelf het overzicht niet kwijt te raken.
Ik begin met de meest relaxte *kuch* maanden van het jaar. Januari t/m maart. Het waren in ieder geval de maanden waarin wij nog dachten dat dat Coronavirus een Ver-van-ons-bed-virus was en als iemand ons toen verteld had dat we m.i.v. 1 december een mondkapjesplicht hadden, dan hadden we diegene ongetwijfeld was wappie verklaard. (Ohh Samantha, tikte je dat echt?)

Januari

• Na de kerstvakantie mocht Ymke starten op een nieuwe school. Ze maakte de overstap van semi-regulier naar Voortgezet Speciaal Onderwijs. Wát een zegen was dat! Er kwam elke dag een heel ander meisje uit school en wat is de keuze tot op de dag van vandaag een goede zet geweest. En natuurlijk is het zoeken en natuurlijk zijn er soms vragen, niks is perfect, maar die overstap is de beste overstap geweest.
  • Helaas stond januari ook nog in het teken van onderzoeken en dergelijke in het ziekenhuis. Zowel voor Larissa als voor mij. Eenmaal in die molen, ben je er niet zomaar uit. Zoveel was ons inmiddels duidelijk.
  • En Eleni maakte een enorm avontuur naar Rome! Even heerlijk cultuur snuiven!

Februari

• De maand waarin Erik en ik ons laatste concert bezochten van 2020. Geen idee voor hoelang. Maar mensenlief wat hebben wij genoten. De 3Js lieten ons die avond genieten zoals alleen zij dat kunnen!

Maart

• Maart. De gevreesde maand waarin de eerste besmetting in Nederland werd vastgesteld en waarin het ineens heel snel ging. Op 13 Maart gingen we in lockdown. Scholen gingen dicht en ineens stond het land op zn kop. Er werden dingen van ons gevraagd die we niet wisten dat we ze in ons hadden.
  • Online werden er prachtige dingen opgezet. Livestreams van artiesten, festivals, lessen.
  • In huis werd ervan alles bedacht om bezig te blijven. Er werden creatieve kanten van onszelf ontdekt waarvan ik niet wist dat ze aanwezig waren in ons gezin. Van klein tot groot. Maart was een hele bijzondere maand. Al kwamen we op een gegeven moment amper nog buiten, al was t enkel nog voor een wandeling.

Voor meer over ons 2020? Tja, dan moet je wachten. De maanden April, Mei en Juni zijn spannender, sensationeler en ook wel weer vrolijker. Er zit helaas ziekenhuis in, maar ook weer creativiteit. 1 Heel uitje, 2 geslaagden, 3 verjaardagen. To be continued!